Електронні лікарняні
Електронні лікарняні.
У червні розпочався перехідний період запровадження електронних листків непрацездатності, який триватиме до кінця серпня 2021 року. Протягом цього часу громадяни мають можливість отримати як електронний, так і паперовий листок непрацездатності.
Згідно з чинними законодавством цільова модель формування та видачі «е-лікарняних» передбачає формування електронних листків непрацездатності в Електронному реєстрі листків непрацездатності на підставі медичних висновків про тимчасову непрацездатність, внесених лікуючим лікарем до Реєстру медичних висновків в електронній системі охорони здоров’я.
Електронний реєстр листків непрацездатності формує та веде Пенсійний фонд України.
Щоб зареєструвати факт тимчасової непрацездатності особи з електронної системи охорони здоров’я шляхом автоматизованого обміну відомостями між інформаційними ресурсами НСЗУ та Пенсійного фонду України будуть передаватися дані про сформовані медичні висновки про тимчасову непрацездатність, на підставі яких в Електронному реєстрі листків непрацездатності формуватимуться листки непрацездатності.
Далі інформацію про сформований листок непрацездатності громадянин зможе перевірити в особистому кабінеті з використанням вебпорталу Електронних послуг ПФУ (у пункті меню «Мої листки непрацездатності») з таким переліком атрибутів:
- номер;
- дата відкриття;
- дата закриття;
- причина непрацездатності.
Із кінця червня 2021 року особа також отримає можливість перевірки медичного висновку про тимчасову непрацездатність з використанням Порталу Дія. Інформація про медичний висновок особи, що надається за запитом через Портал Дія, міститиме такі дані:
1) номер запису в Реєстрі;
2) тип медичного висновку;
3) категорію медичного висновку;
5) дату та час формування медичного висновку;
6) відомості про назву суб’єкта господарювання з Реєстру суб’єктів господарювання у сфері охорони здоров’я в електронній системі охорони здоров’я, посилання на запис про який зазначене в медичному висновку;
7) період дії медичного висновку (дата початку періоду дії, дата завершення періоду дії).
Роботодавець з використанням вебпорталу Електронних послуг ПФУ первинно отримає можливість визначення параметрів пошуку переліку листків непрацездатності та за результатами пошуку отримає інформація по листках непрацездатності застрахованої особи, які працюють у страхувальника за трудовою книжкою (пункт меню особистого кабінету страхувальника «Листки непрацездатності»), з таким переліком атрибутів:
- номер;
- дата відкриття;
- дата закриття;
- РНОКПП ЗО;
- ПІБ ЗО.
Роботодавцю також надається можливість перегляду, формування та друку заяв-розрахунків по листках непрацездатності (пункт меню особистого кабінету страхувальника «Заяви-розрахунки»).
Запровадження е-лікарняних:
-спрощує оформлення тимчасової непрацездатності;
-скорочує час від оформлення до нарахування допомоги;
-унеможливлює зловживання під час обігу листків непрацездатності;
-мінімізує застосування штрафних санкцій через імовірні помилки в оформленні листків непрацездатності.
Новий порядок видачі електронних листків непрацездатності регулюється:
постановою Кабінету Міністрів України від 17.04.2019 № 328 «Деякі питання організації ведення Електронного реєстру листків непрацездатності та надання інформації з нього»;
постановою Верховної Ради України від 03.02.2021 № 1192-IX «Про заходи щодо запровадження Електронного реєстру листків непрацездатності»;
наказом Міністерства охорони здоров’я України від 01.06.2021 № 1066, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 02.06.2021 за № 728/36350 «Деякі питання формування медичних висновків про тимчасову непрацездатність та проведення їхньої перевірки».